Ze Roberto’dan 40’lı Yaşlarda da Sahada Kalma Taktikleri

Palmeiras’ın Brezilyalı orta saha oyuncusu Ze Roberto yaşlandıkça daha da iyi bir futbolcu oluyor. İşte 41 yaşındaki oyuncunun, performansı ile ilgili maç kazandıran taktikleri…

Özel Hayata Dikkat!
Maç günleri öncesi veya hemen sonrasında bir sporcunun özel hayatı olamaz. Peki ya ne zaman? Sporcu hayatını yaşamak için kendi performansını sınayarak, tecrübe ederek doğru zamanları da bulacaktır. Geceleri yaklaşık 8 saat uyumak zorunda olduğunuzu unutmadan!

Sakatlığın Tekrar Etmesinden Kaçının!
Sakatlık bir oyuncunun kariyerini kısaltabilir hatta bitirebilir. Roberto, sakatlık riskini en aza indirmek için, abdominal ve alt sırt kasları üzerinde oldukça yoğun çalışıyor. Çünkü bu kaslar koşarken hızlanma ve yavaşlama komutlarınızı yerine getiriyor.

Açgözlü Kal!
“Birçok oyuncu, oyuna karşı olan motivasyonunu kaybettiğinde emekli olur. Benim ise her zaman bir amacım var; yapmaktan zevk aldığım işin tüm unvanlarına sahip olmak istiyorum ve bu beni oyunda tutuyor.” – Ze Roberto.

Esne ve Güçlen!
22 yıl boyunca üst düzey profesyonel futbol oynayan Roberto, antrenmanlarına her zaman bir saat önceden esneme ve ısınma hareketleri ile başlar ve günde 400 adet mekik çeker. “Partileri ve gece hayatını gerçek bir atlet olabilmek için tamamen bırakmam gerekti ancak şuanda bunun geri dönüşünü fazlasıyla alıyorum.”

Sağlıklı Beslen, Doğru Antrenman Yap!
Roberto, Hazır gıdalar, asitli içecekler veya alkol tüketmediği, oldukça sıkı bir beslenme düzenini takip ediyor. Bu gerçekten profesyonel bir sporcunun sahip olması gereken hayatın olmazsa olmazı. 71 kilonun kendisi için ideal vücut ağırlığı oldğunu söyleyen Roberto, vücut ölçülerine de özen gösteriyor. Roberto: “30’lu yaşlarınıza geldiğinizde, vücudunuzun ihtiyaçlarına göre bir antrenman ve beslenme programı yaptırıp buna sadık kalmalısınız.”

Yazı Fourfourtwo dergisinden derlenmiştir.

GableMonroeClift
X

X