ZİHNİNİZİ FUTBOLA ODAKLAMANIN 5 YOLU

Kolayca takip edebileceğiniz birkaç ipucu ile 90 dakikalık performansa zihnen de hazır olduğunuzdan emin olabilirsiniz.

Tükenmişlik Sendromunun Uyarılarına Dikkat Edin

Eğer her zamankinden farklı olarak tutarsız paslar atmaya ve yanlış vuruşlar yapmaya başladıysanız, biraz ara verin. Çünkü bu futbol zihninizin güç kaybettiğine işarettir.
Avusturalya’da yapılan bir araştırmaya göre, sporcuların zihinsel gerilim karşısında çektikleri zorluklar neredeyse fiziksel acı sebebiyle olan gerilimle aynıdır. Avusturalya, Newcastle Üniversitesi’nden Mitchell Smith’in açıklamalarına göre, oyuncuların beyinleri yorgunken pas atmaları ve vuruşları daha az tutarlı olmakta, hatta ön görüleri ve tepkileri bile oldukça etkilenmektedir.


Maç Öncesi Taktik Toplantısını Özet Geçin

Uzun süren ve sıkıcı görevler zihinsel olarak yorucudur. Yani maçın hemen öncesi yapılan uzun takım toplantıları ve taktiksel oturumlardan sakınılmalı,mümkün olduğunca kısa tutulmalıdır. Hem Mitchell Smith, hem de Brentford spor psikoloğu Tom Bates’in hem fikir olduğu nokta, maç başlamasına çok kısa süre koçların verdiği karmaşık takikler ve uzun konuşmalar sporcularda ‘analiz felci’ne neden olduğudur. Yani gerekli motivasyon konuşmanızı da olabildiğince kısa tutun, örneğin; “Kazan!” gibi.


Aile ve Arkadaşlarınızın Etrafında Olun

Büyük maç öncesi kendinizi ailenizden ve arkadaşlarınızdan uzak, karanlık bir odaya kapatmanın odaklanmanıza yardımcı olacağını düşünüyor olabilirsiniz ama hatalısınız. Antrenmanlarınıza bir ara verin ve hayatta sizin için anlam ifade eden kişilere zaman ayırın.
Brezilya milli takımı, 2014 yılında takımın kamp yaptığı otele bir ‘kaçış’ çadırı kurarak, oyuncuların aileleriyle zaman geçirebildiği bir yer yaratmıştı. Baskı ve stresli süreçten arınmak, normal aile hayatının huzurunu hissetmek oyun öncesi harika bir bonus olmuştu.

Devre Arasında Kendinizi Canlandırın

Oyununuzu bir seviye ileri mi taşımak istiyorsunuz? O zaman su ısıtıcınızı fişe takın. Kafein, zihnin üzerindeki negatif etkiyi azaltıp, fiziksel ve zihinsel performansı artırmasıyla bilinir.
Kafein tüketmek, yorgunluğu azaltarak performans seviyenizi korumanıza yardımcı olur. Üstelik kafeini illa ki kahveden almak zorunda değilsiniz. Kafein jelleri, kapsülleri hatta kafein sakızı ile tüketilebilir.


Zihninizi Boşaltın
Smith’in bir diğer önerisi ise, takım arkadaşlarınızla oturup sohbet etmeniz. O na bugün nasıl hissediyorsun diye sorun. Koçunuzun da oyuncular hakkında kişisel raporlar tutması ve herkesin psikolojik durumundan haberdar olması gerekir.
Eğer herhangi bir oyuncu zihinsel bulanıklar emaresi gösteriyorsa, koç oyuncuyu dinlenmeye almayı ve önemsiz daha az stresli dakikalarda oynatmayı seçmelidir. Çünkü yüksek bir performans beklediğimizde, esasen beyin antrenmanının etkinliği de önemlidir.
Ayrıca kişisel meditasyon da oyunculara zihinsel dinginlik açısından yardımcı olmaktadır.

FourFourTwo dergisinden derlenmiştir.

GableMonroeClift
X

X